sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Portugalia

 Bom dia! 
In iulie 2011 am ajuns pentru prima data pe meleaguri lusitane.Am vizitat Lisabona si imprejurimile ei si apoi am mers spre cel mai vestic punct al continentului european-Cabo da Roca.Dupa un sejur de 3 zile pe continent,am zburat catre o insula aflata  ceva mai in sud,in Oceanul Atlantic numita Madeira ,care apartine tot de Portugalia:


Palatul Pena,in apropiere de Lisabona e construit pe o stanca si pana sa ajungi la el trebuie sa urci un drum destul de lung insa cand ajungi la palat uiti de tot acest urcus si nu iti mai ramane decat sa te bucuri de privelistea pe care o ai si de frumusetea palatului cu influente maure.


 Poate cel mai vestit  obiectiv turistic din Lisabona e Turnul Belem.un turn din piatra construit pe malul raului Tejo.Inauntru nu e mare lucru de vazut inca de afara arata foarte frumos si impunator.



 Aceste 2 imagini sunt de la Capul Roca,care e asa cum spuneam cel mai vestic punct al Europei.Privelistea spre Oceanul Atlantic e superba insa cam 300 de zile pe an datorita influentelor oceanice, aici bate un vant care pur si simplu te ia de pe picioare.



Revenim pentru scurt timp in Lisabona,unde avem 2 imagini cu orasul.Prima reprezinta orasul in bataia soarelui ce se pregateste sa apuna .In a doua imagine este panorama orasului facuta de pe varful unui deal aflat in apropiere;se poate vedea Podul "25 aprilie"(data la care a avut loc "Revolutia garoafelor" cand e indepartat de la putere regimul fascist al lui Salazar) raul Tejo si centru orasului.




 Ajungem in sfarsit si in stancoasa si insorita Madeira,care ne intampina cu superbii leandri infloriti(scuzati aparitia acelui stalp care a tinut neaparat sa intre in cadru).Mai sus se poate vedea panorama orasului Funchal care e totodata capitala acestei insulite,iar in zare apele albastru inchis ale Oceanului Atlantic.


O minunata hortensie albastra din Gradina Botanica a Madeirei.


La final nu puteam sa nu amintesc de stilul muzical de care poporul portughez e foarte mandru numit fado si de marea doamna a acestui gen muzical Amalia Rodrigues.

5 comentarii:

  1. O tara pe care n-am vizitat-o si care ma atrage ... poate ajung sa-ti calc pe urme :) Cum e vinul de Madeira ?
    Superbe hortensii !

    RăspundețiȘtergere
  2. Hortensii erau la tot pasul.Portugalia clar,merita vizita si Madeira la fel.Nu l-am gustat insa am gustat o alta bautura locala foarte buna numita Poncha Maracuja.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa leandr mari nu am mai vazut pana acum! Ce frumosi sunt! Si inteleg ca pozele le-ai facut tu la fata locului ...Poate data viitoare faci poza dincolo de stalp.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Stalpul ala chiar nu l-am remarcat cand am facut poza iar cand le-am descarcat de pe aparat asa rau mi-a parut ca a stricat toata frumusetea pozei dar am zis ca totusi o pun ca sunt frumosi leandri.

    RăspundețiȘtergere
  5. La Cabo da Roca n-am ajuns. Nici macar la Sintra, desi e atat de aproape ... Nu ne-am putut rupe de Lisabona :) Dar o sa ne intoarcem. Sper. Acum, ca am invatat drumul ...

    RăspundețiȘtergere