sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Bali

Pagi yang baik! (salutul balinez)
Bali, e o insula destul de mica din Arhipelagul Indonezian.Clima e umeda si exista doar un unic anotimp-vara vesnica,iar datorita climatului umed aici s-a dezvoltat o vegetatie luxurianta .Populatia si insula sunt in curs de dezvoltare (turismul fiind principala sursa de venit) insa aceste lucruri se pot trece cu vederea cand observi frumusetea insulei.Drumul pe care l-am facut a fost cel mai lung drum ce care l-am facut eu vreodata: Bucuresti-Istanbul (escala 2 ore la turci) Istanbul-Doha (Qatar)-escala 6 ore si in sfarsit Doha-cu o scurta escala in Singapore-Dempasar(Bali) ,in total mai mult de o zi.


  In aeroportul din Singapore,care e cel mai frumos si interesant aeroport pe care eu am fost vreodata exista o mica "gradina" de fluturi de toate culorile si dimensiunile care zburau gratios din floare in floare.








    

Cand ajungem pe plaiuri indoneziene suntem intampinati de un animal des intalnit in Bali si anume vaca,care parca nu prea seamana cu vacile noastre.


 Aceste este portul national balinez purtat de niste localnice care asa cum se poate observa nu sunt foarte inalte.Defapt e tipic populatiei de pe aceasta insula sa nu fie foarte inalti-cam 1,50 m este media inaltimii.


 Vulcanul Batur,aflat in centrul insulei,a erupt ultima data acum aproape un secol dar se mai poate vedea lava intarita de la poalele muntelui(partea cu negru de jos).


O procesiune religioasa locala(religia balinezilor e cea hindusa spre deosebire de celelalte insule din Indonezia a caror religie e cea musulmana).




De-a lungul unui rau micut,prin vegetatia care de-a dreptul poate fi numita jungla am zarit cocotata pe un copac o maimuta,animal care e aproape divinizat in Bali,caci exista temple dedicate acestor animale.


O specialitate mai mult sau mai putin locala,porc cu mirodenii ,gatit pe frunza de bananier(nici nu mai are nevoie de nici un fel de descriere).



Poate unul dintre cele mai frumoase locuri din Bali este Templul Tanah Lot care e construit pe o mica insulita aproape de tarm,pe care au crescut deja copaci si flori acoperind aproape tot templul ,din care se mai vad doar acoperisurile. La reflux(ca in imagine)se poate ajunge pe jos pana la templu,doar cate un val iti mai ajunge la glezne insa cand e flux singura posibilitate de a ajunge e cu barca.In poza de mai sus,valurile Marii Bali se izbesc furioase de tarm.



 Orhidee inflorite si lebada neagra...


 Asa cum spuneam mai sus, maimutele au propriile lor temple pe insula,cum e de pilda si templul de mai sus.


Nu in ultimul rand, vastele plantatii de orez!

12 comentarii:

  1. Plantatiile de orez transmit asa o liniste si pace. Asa si este? Minunate toate locurile vazute de tine, cred ca iti este greu sa faci selectie printre toate pozele...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca e greu sa selectezi 10-15 poze din 300-400 cam cate fac eu deobicei:)Am auzit si eu ca plantatiile de orez sunt linistitoare dar din pacate nu era permis accesul in plantatii(erau inprejmuite cu gard) dar era in gradina hotelului o mini-plantatie de orez iar in mijlocul ei era o banca unde puteai sta sa citesti sau pur si simplu sa stai si sa privesti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draguta idee cu locul de relaxare. Dar sunt sigura ca in aceasta vacanta programul a fost atat de alert incat nu prea ai avut timp de citit. Poate doar un ghid turistic.

      Ștergere
    2. Intr-adevar am incercat sa le vad pe toate si evident nu am reusit,insa dimineata inainte sa plec in cate o expeditie,intotdeauna imi gaseam putin timp sa stau pe bancuta din mijlocul mini-plantatiei:)

      Ștergere
  3. Si eu am fost in Bali,si m-a impresionat cum aproape in fata fiecarei case,sau la baza cate unui copac se puneau diverse ofrande zeilor sa-i imbuneze,mancare,mici obiecte,flori,etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da intra-adevar la intrarea in fiecare magazin sau restaurant era cate un cosulet facut din frunza de bananier cu ofrande:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Esti un calator impatimit :) Minunata poza gradinii templului, imi plac mult pietrele inverzite de muschi ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu toate ca si gradinaritul imi place foarte mult,tot calatoritul ramane cea mai mare pasiune a mea!:)Ma bucur ca ti-a placut templul "imbracat"cu muschi:)

    RăspundețiȘtergere
  7. ce frumos , multumim de plimbare !

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu iti multumesc de vizita si ma bucur ca ti-a placut "plimbarea" virtuala prin Bali:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Nice photo, I love the butterfly on red pentas lanceolata.

    RăspundețiȘtergere
  10. Thank you!Yes,the butterfly and the flower are making a good color contrast:)

    RăspundețiȘtergere