vineri, 5 septembrie 2014

Mallorca

¡Buenos dias!
Mallorca, cea mai mare insula din arhipelagul Baleare, apartinand de Spania. Capitala insulelor este orasul Palma de Mallorca, primul pe care l-am vizitat in excursia noastra. De cum am parasit aeroportul, ne-a intampinat catedrala La Seu, o cladire impresionanta in stil gotic ce dateaza din secolul al XIII-lea. Dupa ce am vizitat catedrala si centrul Palmei (destul de aglomerat si cu un port urias) ne-am oprit la o terasa pentru a degusta o delicioasa paella, mancarea traditionala spaniola pe baza de orez si cu diverse alte ingrediente, de la pui pana la fructe de mare.




Fata de Palma de Mallorca, Alcudia, oraselul in care am stat noi, era mult mai linistit. In centru, avea si acesta o cetate veche foarte interesanta, cu ziduri groase cu creneluri.


In drum spre frumoasa plaja Sa Calobra am fost nevoiti sa parcurgem un drum destul de dificil, deoarece trecea printr-un lant muntos abrupt, iar in unele locuri nu era loc decat pentru o masina pe sosea.
In final pot spune ca a meritat drumul deoarece plaja se afla intre doua stanci, iar apa este de un albastru minunat, calda si limpede.



Valdemosa este probabil cel mai celebru sat din Mallorca, si nu doar datorita frumusetii lui, ci si pentru ca aici a trait, in urma cu aproape 200 de ani, celebrul compozitor polonez Frederic Chopin alaturi de iubita sa George Sand. Micul sat este foarte cochet, cu stradute mici si inguste, dar aranjate frumos si cu bun-gust.




De pe Cap Formentor se vedea pana departe in zare, spre golful Pollenca si plaja cu acelasi nume.


Plajele din aceasta insula sunt minunate, majoritatea cu nisip fin, iar apa, cel putin in perioada asta, este calda, numai buna pentru baie. Si sub apa e mare forfota chiar si la o distanta mica fata de tarm.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu