vineri, 6 decembrie 2013

Tufe

As incepe postarea prin a ura un calduros "La multi ani!" tuturor celor ce poarta numele Sfantului Nicolae, pe care il sarbatorim astazi. De dimineata Mosul ne-a facut chiar si noua o surpriza, o ninsoare ca-n povesti.
In alta ordine de idei, vreau sa va arat cateva din tufele pe care le am in gradina mea; mai mari sau mai mici, verzi sau rosii, foioase sau tufe vesnic verzi. Mai jos sunt niste seminte de ochiul boului de toamna.


O tufa foarte interesanta si decorativa din gradina mea este " Berberis Thunbergii" cu funzele rosii si cu niste fructe sub forma de bobite ce apar pe la inceputul verii si tin pana toamna tarziu. Singurul inconvenient este ca tufa are spini si de fiecare data reusesc sa ma intep cand o tund, chiar si daca port manusi.




Mult mai populara decat Berberis, este buxusul (cimisir), care formeaza un gard viu de-a lungul scarilor ce duc spre casa. Foarte putin pretentioase, le tund pentru forma de 1-2 ori pe an si de udat, vara, le ud doar cand am timp sau imi amintesc.


O tufa intalnita de obicei la munte, rezistenta la ger si zapada este frumosul ienupar.


Gardul viu de iedera, pe care l-am mai prezentat intr-o postare anterioara, face trecerea dinspre gradina decorativa la livada si gradina de legume. Iedera trebuie tunsa cel mai des, cam de vreo 3 ori pe an, pentru ca ii cresc multi lastari laterali.


Un sfarsit de saptamana cat mai frumos!

10 comentarii:

  1. Foarte frumos la tine, imi place tare :)
    La multi ani pentgru sarbatoriti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place si te mai astept in vizita pe blog.:) Multumesc, asemenea si tie!:)

      Ștergere
  2. Foarte frumos gardul viu de iedera

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc. Nu pot spune ca e usor sa il mentin asa, dar merita efortul:)

      Ștergere
  3. Berberis-ul ma frapeaza cu rosul viu al frunzelor, imi inchipui cum arata in zapada ... Merita sa te intepi la tuns, ca sa ai culoarea asta minunata in gradina :)
    La multi ani, de Mos Nicolae !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu zic ca merita, rasplata fiind pe masura.O sa fac o gramada de poze si cu zapada, doar ca inca se mai lasa asteptata.
      Merci, la fel si voua!!:)

      Ștergere
  4. Gardul si poarta spre gradina imi plac cel mai mult! Eu nu le-am mai vazut pana acum. Minunata ideea cu iedera asta care ramane tot timpul verde. Cred ca si imbracata cu zapada este draguta. Spune-mi, este plantata de mult timp? Ma bate un gand...

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar iti recomand sa incerci sa plantezi iedera pe gard ca arata foarte bine si e verde tot anul:) Eu am plantat-o cam de 6 ani..dureaza ceva, dar merita.

    RăspundețiȘtergere