sâmbătă, 28 decembrie 2013

Calendarul anului grădinaresc 2013

La sfarsit de an 2013, m-am gandit sa fac ca un fel de calendar punand cate o poza reprezentativa pentru fiecare anotimp, cu lunile sale. Chiar daca nu e o idee originala, am mai vazut si pe alte bloguri, mi-a placut foarte mult si mi-am propus sa incerc sa fac o postare cu anul care tocmai a trecut, cu poze exclusiv din gradina mea.

Ianuarie

Tufa de berberis thunbergii, cu ale sale fructe rosii, acoperita de zapada de la inceput de an.


Februarie

Singura poza care nu e din gradina mea, ea a fost facuta in padure, cu soarele care se ivea printre crengile arborilor.



Martie

Incet, incet a dat caldura iar brandusele galbene stralucesc in soare. Bineinteles ca odata cu crocusii, apar si albinele care isi incep degraba munca.


 Aprilie

Din punctul meu de vedere, aprilie e luna lalelelor, asa ca nu puteam pune o alta poza decat cu lalelele rosu cu alb.


Mai

Cei mai frumosi in luna mai, anul acesta, au fost bujorii, in nuante de alb, roz deschis si roz inchis. Tin minte insa ca din cauza ploilor din acea perioada nu prea am putut sa ne bucuram de ei.



Iunie

Desi multa lume considera luna precedenta, luna trandafirilor, de fapt iunie e cea dedicata rozelor. Luna inceputului de vara, a zilelor celor mai lungi si a noptilor celor mai scurte, e reprezentata de un trandafir portocaliu-crem.


Iulie

Cand caldurile sufocante de la mijloc de vara isi fac simtita prezenta, odata cu ele infloresc si gladiolele, sfidand temperaturile lunii lui cuptor.


August

In continuare temperaturile isi fac de cap dar se schimba peisajul: apar florile de vara tarzie, cum ar fi dalia din poza sau ochiul-boului.


Septembrie

Cand spun septembrie, ma gandesc automat la tufele de ochiul-boului de toamna, vizitate intens de albine, mai ales in zilele insorite.


Octombrie

Incep sa se coloreze frunzele plantelor in diverse nuante in octombrie. Stejarul meu devine, din verde, galben, apoi ruginiu, iar in final maro.


Noiembrie

In luna ploilor de toamna cand nu prea mai ramane nimic prin gradina si ne cam retragem spre case, varza ornamentala rezista si infrumuteseaza in continuare peisajul.


Decembrie

Ajungem si in ultima luna din an, in care chiciura se aseaza pe funzele plantelor, ca si in cazul iederei din imagine.


Sper ca v-a placut postarea, pentru mine a fost destul de greu sa gasesc doar cate o poza pentru fiecare luna dar sper ca am facut cea mai buna alegere.
Sa ne revedem sanatosi in 2014, cu forte noi si dornici de a incepe un nou an gradinaresc!

6 comentarii:

  1. Frumoase poze ai ales, Marc ! Si desi am o mare slabiciune pentru flori, de data asta favorita mea e ultima, cea cu frunzele de iedera pudrate de ger ...
    An Nou Fericit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A durat ceva pana m-am decis ce poze sa aleg. La multi ani si un an 2014, minunat iti doresc!

      Ștergere
  2. Frumos calendar ai alcatuit! Simt nevoia sa imi aleg si eu o favorita - luna octombrie. Este extraordinar ca ai un stejar in curte, cred ca ti-am mai spus asta. Mi se pare a fi cel mai frumos copac de la noi. Un an 2014 fericit va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stejarul e intr-adevar un arbore-minune si mai ales toamna e superb cand incep frunzele sa isi schimbe culorile.
      Iti doresc un an minunat!

      Ștergere
  3. In fiecare anotimp si in fiecare luna din an, se afla cate ceva frumos. Tu ai avut si ochi sa vezi si aparatul de fotografiat aproape sa imortalizezi si sa imparti acum cu noi.Foarte frumos ai surprins anul 2013!
    La multi ani, in 2014 sa va bucurati de sanatate si sa aveti numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa am ocazia asta si in 2014 ! La multi ani si tie si un an nou plin de realizari!

      Ștergere