miercuri, 23 iulie 2014

Gladiole

Daca e iulie, e sezonul gladiolelor, minunatele flori de vara, cu inflorescentele lor uriase si cu imensa diversitate a nuantelor. Uneori florile sunt atat de mari si de bogate incat necesita sprijin, altfel cad la pamant. Este interesant ca inflorescenta nu se deschide toata odata ci treptat, de jos, inspre varf. Rezista bine si in vaza, dar eu nu am vrut sa le tai.
In primavara, mi-am comandat mai multi bulbi iar acum aproape toate soiurile mi-au inflorit, unele mai frumoase decat altele.
Stiati ca gladiolele sunt originare din Africa de Sud?

Mai jos, cu violet si alb, este soiul Blue Isle.


Apoi, cele mai frumoase de anul acesta sunt Indian Summer, gladiolele exotice cu visiniu si portocaliu.





In final, gladiolele simple, albe, dar la fel de frumoase ca si celelalte.


4 comentarii:

  1. Nu stiam ca sunt originnare din Africa de Sud.Foarte frumoase sunt gladiolelele tale.Am avut si eu candva, vreun an, doi, in alte culori tot frumoase , dar apoi le-am pierdut.Poate voi mai incerca, desi mi se pare cam incomod sa stau dupa ele si toamna si primavara sa le plantez sau sa le scot din pamant an de an.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc! Pacat de ele ca s-au pierdut...eu zic sa incerci totusi sa pui altele pentru ca merita, arata asa frumos vara. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anul asta si eu am avut gladiole dar am observat ca cele de la soare au stat mai mult inflorite decat cele de la umbra.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce interesant! Nu stiam ca gladiolelor le place soarele mai mult decat umbra..eu chiar imi faceam probleme ca sunt in plin soare.

    RăspundețiȘtergere