miercuri, 27 noiembrie 2013

Toamna în Grădina Botanică

Desi in fiecare an imi propun sa vizitez Gradina Botanica din Cluj primavara sau vara, la apogeu, foarte rar se si intampla. Anul acesta nu a facut exceptie si ca de obicei, din diferite motive, vara nu am mers si doar acum am apucat sa mai vad odata gradina, inainte de venirea iernii.
Erau chiar multe de vazut,de la rondourile cu varza decorativa si crizanteme, pana la florile tropicale din sere.


 Priveliste din turnul cu apa, inspre dealurile din cealalta parte a orasului, printre ramurile brazilor si pinilor, iar mai jos un boboc singuratic de mac californian.





Zona care imi place cel mai tare din gradina, sunt gradinile romane, vara fiind mult mai frumoase, pline de flori. Acum mi-a atras atentia capitelul coloanei corintice, pe care incepe sa se impleteasca iedera.


  
Nu in ultimul rand si in sere erau multe de vazut, de la frumoasele camelii inflorite (se puteau poza doar de dupa geam, de aceea e asa incetosata poza) pana la plante meditareneene precum mandarinul sau rodiul.



Hortensiile se pregateau sa infloreasca iar florile de anthurium se catarau pe un zid special amenajat, prin care curgeau picaturi de apa.



6 comentarii:

  1. Splendide fotografiile, Marc ! Mi-as dori sa locuiesc si eu pe-aproape de o gradina botanica ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci! Sa stii ca si eu, chiar daca e foarte aproape de mine nu merg mai des de 2-3 ori pe an, desi mi-as dori sa merg mai des. Daca tot se apropie sfarsitul de saptamana, iti urez anticipat un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si in gradina botanica ai facut fotografii frumoase, dar sa-ti spun drept, mie mai mult mi-au placut cele anterioare cu nucul, puful de papadie , strugurele, cainele , ca sa enumar cateva doar, facute probabil in gradini particulare.
    O papadie poate nici nu ai fi gasit in gradina botanica, nu are fata de asa ceva (dar varza, uite ca are, o varza ornamentala :) ), dar uite ca are si ea frumusetea ei, ca sa nu zic si de valoarea ei alimentara sau medicinala :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Este opinia ta... dar poate ca sunt anumiti oameni carora puful de papadie, spre exemplu nu le inspira nimic. De aceea, unii din noi vedem frumosul doar in gradinile mari, atent aranjate pe cand altii ne bucuram pana si de un coltisor de gradina in care cresc 2-3 plante. :)
    In postarea anterioara, toate pozele sunt din gradina/ livada mea, deci da, intr-o gradina particulara.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos, sunteti norocosi ca aveti asa ceva in zona! Poate anul urmator ne-o arati si vara. Daca nu pentru tine, atunci neaparat trebuie sa mergi pentru noi. :) Superbe fotografii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca ai sti cu cati nervi constat, asa prin octombrie,in fiecare an ca a trecut vara si nu am fost pe la Gradina Botanica..:))
    La anul promit ca merg prin mai-iunie si o sa va arat pozele:)

    RăspundețiȘtergere