duminică, 27 ianuarie 2013

Conifere

 Avand in vedere ca vara,cand un ocean de flori coloreaza gradinile noastre,coniferele nu prea sunt bagate in seama,acum iarna gradinile ar fi goale si triste daca nu ar exista ele,minunile vesnic verzi!Asa ca m-am gandit ca merita si coniferele din gradina mea putina atentie macar in anotimpul rece,cand arata asa frumos cu zapada pe ele.


Zambrul,acum in perioada de iarna,rece si cu zapada isi formeaza conurile lemnoase.


O specie de ienupar tufa se lupta cu plapuma de omat care s-a asternut peste el.



Cea mai noua achizitie in materie de conifere,anul trecut(2012) l-am luat,e un bradut mic cica argintiu.Mie nu mi se pare a fi prea argintiu,dar in orice caz mi-a placut cand l-am vazut si parca ma ruga sa il iau de acolo si sa ii gasesc o casa noua(in cazul de fata gradina mea).


In incheiere,chiar daca nu face parte din familia coniferelor,o tufa de Berberis Thunbergii pe care au rezistat eroic cateva fructe mici si rosii.

6 comentarii:

  1. E adevarat, coniferele ne incanta iarna, cand peisajul este lipsit de culoare. Si-au gasit casa si in gradina mea. Si cu toate ca stau la campie, lor parca le merge cel mai bine dintre toti copacii. E adevarat, vara ii udam si le facem dus la doua-trei zile. Bradutul tau argintiu seamana cu un molid. Am si eu unul tot la fel de mic, dar sa vezi la primavara ce moturi verde-crud va face. Se impodobeste singur atat de frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate la tine depinde si de sol si de aceea le merge asa bine,nu stiu.Bradutul e 100% brad ca m-am interesat de nenumarate de ori la magazin sa fiu sigur ca nu iau altceva si i-am si mirosit un ac care avea mirosul inconfundabil al bradului.Dar intr-adevar sunt foarte asemanatori brazii si molizii pitici.Abia astept sa il studiez la primavara,sper sa fie cum zici tu si sa ii cresca si lui moturile.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Le mege de minune, in gradina ta :) Cred, ca faci si un ceai grozav cu mugurii de brad.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,le merge ca-i iarna(si clima in general) mai aspra aici la Cluj si cred ca le place.Buna idee mi-ai dat cu ceaiul din muguri de brad,nu am incercat dar sigur o sa incerc:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am transplantat si eu niste moliduti, adusi de pe Valea Ariesului, in gradina casei de la tara, in Valea Muresului. Le merge foarte bine, au crescut mult. Mestecenii sunt si ei mari dar cam raruti pe gustul meu... Ma bucur ca te pasioneaza si gradina! Avem aceleasi interese:)

    RăspundețiȘtergere
  6. In primul rand gradinaritul ma pasioneaza,apoi calatoriile:)

    RăspundețiȘtergere