vineri, 14 martie 2014

Printre lalelele olandeze

Goedemorgen!
In asteptarea lalelelor din gradina mea, gandul imi zboara la excursia de anul trecut din Olanda, patria acestor flori, cand am vizitat Gradina Keukenhof, acea oaza de frumusete, cu lalele (si nu numai) de toate felurile si culorile posibile, fiind cea mai mare gradina de flori din lume.
Nu cred ca am mai vazut vreodata atat de multi oameni care sa viziteze o gradina botanica. Erau pur si simplu autocare intregi parcate, venite din toata Europa, dar si o parcare imensa pentru masinile mai mici.
Vreau sa vad arat cateva dintre lalelele care nu si-au gasit locul aici, dar care sunt cel putin la fel de spectaculoase.


La inceput am vizitat Hortus Botanicus din Leiden, cea mai veche gradina botanica a Europei, unde am gasit niste roabe, impodobite cu lalele colorate. Era doar o "incalzire" pentru ce a urmat.


Cand am ajuns prima oara in serele de la Keukenhof, m-a cuprins o stare de agitatie cand am vazut marea de lalele, nestiind la care sa ma uit mai intai si pe care sa le pozez mai intai. Nu ma gandeam pana atunci ca pot exista chiar atatea soiuri de lalele, si mai tarziu cand mi-am luat o carte cu toate varietatile acestor plante, am aflat ca sunt chiar mai multe, in jur de 750 de soiuri.


Mai jos, Tulipa Happy Generation.




Poftiti la masa de muscari!



Cele cu alb si rosu de jos se numesc Tulipa Canasta.


Printre aleile cu flori si copaci din Keukenhof.


8 comentarii:

  1. Superbe imagini si presupun o amintire de neuitat, merita sa vizitezi asemenea locuri. O zi buna si un weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, categoric isi merita toti banii o excursie la Keukenhof. Multumesc, un sfarsit de saptamana frumos si dvs!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu imi doresc mult sa vizitez Olanda in prag de primavara, sa vad lanurile cu lalele
    Te cred si eu ca nu stiai ce sa pozezi mai intai :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu zic clar, ca nu o sa iti para rau daca o sa te decizi sa mergi. Cea mai buna perioada pentru vizitat Olanda ar fi mijlocul sau sfarsitul lunii aprilie, atunci sunt toate lalelele inflorite.:)
    O seara frumoasa si un weekend placut! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoase lalelele olandezilor, dar ce te faci, ca nu infloresc decat in primul an in gradina ... Imi plac enorm si incerc de fiecare data soiuri noi, dar mereu trebuie sa cumpar bulbi in toamna, daca vreau sa am lalele inflorite. Splendide pozele !

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu inteleg de ce patesti asta, eu mi-am adus acum 3 ani cand am mai fost si mai am si acum cateva. Poate nu le place solul de la tine din gradina, nu stiu ce sa zic. Ma bucur ca ti-au placut pozele :) O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt extraordinar de frumoase! Mi-a placut ideea lalelelor in roaba! De tinut minte pentru anul urmator!

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, si mie mi s-a parut inventiva ideea cu lalelele in roaba :) Ma bucur ca ti-au placut; iti urez sa ajungi si tu candva da le vezi! :)

    RăspundețiȘtergere